Kuinka väärässä taas kerran tämän luokan kanssa olinkaan.... Maanantaita oli vielä vähän jäljellä kun ensimmäiset työkohteet, suuret metallikaiteet, olivat jauhemaalia vaille....
Metallikaiteet saavat kyytiä Emilian ja Ainan käsittelyssä, kuva lainattu Meri-Tuulin blogista. |
Tuumasta toimeen ja haalarit päälle, oppilaat hallin puolelle kuuntelemaan, valokuvaamaan ja itse tekemään blogeihin omaa pohdintaa teoriatunneista.
Lasikuitupaikan tekemisen opettaminen tuli ajankohtaiseksi, kun Juuson työstä löytyi reikiä kitin alta... Kuva Sanna-Marin blogista.. |
Varsinainen läpimurto tulikin sitten loppuviikon teorioiden blogituksessa kun ensin puhuin maalivarastossa oppilaille millainen hyvän maalivaraston tulisi olla. Kerroin esimerkein näyttäen samalla erilaisia ominaisuuksia, jotka ovat maalin säilyksen kannalta tärkeitä. Kyselin oppilailta mitä merkinnät maalipurkkien kyljessä tarkoittavat ja laitoin käyttöturvallisuustiedotteet kiertämään, jotta oppilaat näkisivät mitä varoitusmerkintöjä maaleissa on. Samalla näytin varastossa olevien maalien etiketeistä erilaisia varoituskuvakkeita.
Unohdin koko varoituskuvakkeet, kunnes luin Emilian blogista itsellenikin uuden tiedon, hän oli ensin tutkinut samoja varoituskuvakkeita mitä maalipurkkien etiketeissäkin, MUTTA hän oli jatkanut asian tutkimista omatoimisesti ja löytänyt päivitetyt, uudet kuvakkeet jotka olin itse jotenkin onnistunut sivuuttamaan....
Tässä uudet merkit ja luokitukset.... |
Loppuviikosta tuli vähän vaarallisiakin tilanteita eteen. Oppilaat alkoivat purkamaan väliseiniä parveltamme erittäin motivoituneesti, vähän liiankin. Onneksi välikatto ei tullut niskaan kun puolet tukitolpista puuttuivat, varmuuden vuoksi laitoimme punakeltaisen varoitusnauhan ja tuen pitämään välikattoa ylhäällä kunnes saamme loput purettua ensi viikolla uuden luokkamme tieltä. Päätin käydä lainaamassa rakennusosastolta muutamat kypärät...
Sampo piti todistettavasti jauhemaalaamossa hengityssuojainta ja silmäsuojaimia... Rajat näkyvät kasvoissa... |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti