Tulilintu on sellaisenaan kohtuullisen helppo maalattava. Lisäsin vähän vaikeusastetta true-flames menetelmän yhdistämisellä lintulogoon. Onko tämä nyt sitten "FlameBird" Firebirdin sijaan??
Aluksi printtasin mallikuvan siinä koossa, missä asiakas sen halusi konepeittoon. Koska käytettävissä on vain A4-tulostin, niin kasasin kuvan useammasta tulosteesta.
|
Tässä tuloste aseteltuna paikalleen, jotta tilaajakin näkee mitä peltiin on tulossa... |
|
Piirsin kotkan ohuelle paperille, josta tein sablonan käsin leikkaamalla... |
|
Seuraavaksi ruiskutin valkoisen kotkahahmotelman sablonan läpi... |
|
Kynäruiskuhahmotelma tehtiin vielä konepeiton ollessa kiinni autossa.... |
Onneksi auton omistaja, velipoika Pepe tuli piipahtamaan, niin saimme nostettua pellin maalaustelineelle. Kuvien maalaamisen yksi tärkeimpiä asioita on työasennon ergonomisuus. Pontiacin keula on niin matalalla, että konepeittoa olisi saanut maalata selkä mutkalla.
|
Liekkisablonat ja mallikuva. Olen itse tehnyt sablonat jo aikaisemmin. |
|
Liekkien maalaus alkaa ns. taustaliekin maalamisella, eli oranssinpunainen liekki joka on liekkikuvion taustalla maalataan ensin... |
|
Taustaliekki valmiina. Lisäsin tässä vaiheessa vähän kontrastia kotkakuvioon, sekä varjostin taustaliekkiä vähän irrottaakseni sen punaisesta perusväristä. |
|
Keltainen liekki maalattuna. käytän mallikuvana aitoja liekkikuvia. |
|
Kuvio viimeistelyä vaille. Liekkien saaminen tarpeeksi kirkkaiksi on ensiarvoisen tärkeää, jotta lopputulos on silmään sopivan näköinen. |
Käytin kaksi kokonaista päivää liekkilinnun tekemiseen, joten täytyy myöntää että kuvio oli melko kovatöinen. Huomiselle jäikin enää "FlameBirdin" viimeistely ja konepeiton lakkaus. Ihan mukavan piristävä projekti näin kesäloman loppupäiville....
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti