Maalaus jatkuu keulan uusien kuvioiden tekemisellä. Ensin kuitenkin piti muutama käytännön asia hoitaa ennen kynäruiskuun tarttumista;
Kun kittaustyöt olivat valmistuneet hiontoineen kaikkineen, suojasin ne osuudet raidoista piiloon joita ei ole tarkoitus maalata.
|
Erikoismaalauksia paikatessa tehdään mahdollisimman vähän vauriota erikoismaalauksiin, joten suojasin raidoituksen ennen hiomavärinä käyttämäni ohuen eristevärin ruiskutusta. |
|
Kuvassa eristeväri ruiskutettuna etumaskiin. Huomaa suojattu Scania-teksti, joka jäi siis alkuperäiseen kuosiinsa. |
Eristysvärin ruiskuttamisen jälkeen hioin osat vielä kerran P800 paperilla vesihiontana. Tämän jälkeen pääsin miettimään maalauksen suorittamista. Päädyin ripustamaan keulan osat mahdollisimman samoin kuin autossakin, käytin apuna kolmea maalaustelinettä ja hieman keksiliäisyyttä.(rautalankaa!?!)
|
Keulan osat ripustettuna, maalausvalmiina. |
Liekkejä
Koska auton on tarkoitus mennä näytille, päätimme lisätä keulaosaan jotakin pientä, sillä nykyisellään auton keula näyttää aika vaisulta.
|
Päätin tehdä maskin keskelle kevyen häivytyksen, jota reunustavat samantyyliset liekit kuin aikaisemmin tehtyjä takalokasuojiakin. Tässä vähän häivytyksen värisävyjen hakemista... |
|
Jostain syystä onnistun hukkaamaan aina liekkisablonani, no tulihan taas treenattua niiden tekemista.... |
|
Keulan häivytys on aika hillitty, kuvassa liekit jo hahmoteltuina. |
|
Taustaliekki on jo häivytetty violetilla hieman piiloon, sisempi liekki on maalattu valkoisella. |
|
Pinkki sisempi liekki näyttää aika hurjalta tässä vaiheessa... |
|
Kuvassa liekit valmiina, lisäsin vielä terävärajaisen valkoisen hehkun liekin keskelle saadakseni työhön riittävästi kontrastia. |
|
Keulan osat valmiina. Keulan ilme muuttuu vielä vähän kunhan aikaisempien raidoitusten suojateipit poistetaan ennen lakkausta. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti